tisdag 4 juni 2013

Köksträdgården i juni!

Ja, då var sommaren här och jag har fejat i köksträdgården.
Jag vet att jag är ute i sista stund men jag har under de senaste dagarna fått ner både frö, potatis och lök.

 
Jag har köpt alla frö utom ringblommornas frö som jag tog ifrån förra årets ringblommor.
 
 
 Ska bli jättespännande och se om det blir några ringblommor av dessa frö. Hoppas på det!!





 
I mitt lilla växthus har jag två gurkplantor, en tomatplanta och en vindruvsplanta. Jag har prövat vindruvor utan växthus de senaste åren och det har inte funkat, så nu håller jag tummarna.
 
 

Vilken skillnad det är på grönskan om man jämför med maj månads bild.
 
Ha det gott!
 
Kram carolina

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att odla! Va precis ute o sådde mina ringblommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tiden som är nu är underbar!

      Radera