onsdag 31 juli 2013

Återbruk!

På bloggen kolossalt pyssligt har jag hittat en utmaning om sommar och återbruk. Här är mitt bidrag!
 
Vilmer är världsmästare på att slita hål på sina jeans. Ofta lagar jag dem, men denna gången gjorde jag ett par shorts till barnens kusin istället.
 
 
Jag började med att klippa av jeansen i önskad längd.
 
 
 När jag sedan insåg att de blev alldeles för långa klippte jag av dem en gång till ;)
 
 
 Längst ner på shortsen sydde jag fast en spets...
 
 
 och för att piffa till dem lite trädde jag på pärlor på ett band och fäste det i byxorna.

 
 På bakfickan sydde jag fast ett hjärta av spets.

 
Nu återstår det bara att se om de duger åt lilla fröken. Man kan ju alltid hoppas!
 
Kram Carolina

4 kommentarer:

  1. Jag förmodar att de togs emot med glädje!! Fattas bara med ett par så fina shorts!! :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för kommentaren om klänningen! :) jeansshortsen blev ju supersöta! det är roligt med återanvändning av tyger och kläder, jag känner mig alltid lite nöjdare när jag sytt något av ett gammal tyg än när jag köpt ett nytt. :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittade till min pysselutmaning och ville vara med... Jättefina shorts! Håll utkik på min blogg, lovar att det kommer fler utmaningar under hösten.
    Ha det gott!!
    //Petra

    SvaraRadera