fredag 28 november 2014

En julklänning!

 
Ja, då var julklänningen som jag skrev om i förra inlägget klar.
Klar har den varit ett tag , men det är ju ett projekt att få igång datorn ;)
 
 



 
För er som inte läst tidigare inlägg har jag alltså återbrukat en gammal skjorta och gjort bl.a. en julklänning till Tilda.
 
 
Skjortan, som ni ser på bilden, är nu helt återbrukad. Sånt gillar jag!
Som ni ser så blev framsida av skjortan baksida av klänningen. Att kunna använda sig av befintliga knappar är toppen!
 
För övrigt har det blivit advent i stugan. Jag som gillar återbruk är mycket nöjd över min mossboll från förra julen som jag idag bara kunde ställa fram. Den har inte ändrat sig ett dugg under året. Smidigt!
 

 
Nu önskar jag er alla en riktigt mysig adventstid!
 
Kram carolina


8 kommentarer:

  1. Tenk at man kan trylle frem både ei bukse og en fin kjole av ei skjorte. Super gjenbruk! :)

    SvaraRadera
  2. ljuvlig julklänning.... kul med återbruk
    önskar att jag var bättre på att sy...

    SvaraRadera
  3. Klänningen blev liksom byxorna jättefin!!! Å mossbollen, superfin!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att lyckas få ut både bralls o klänning av en endaste skjorta :-) Fint blev det. Och billigt!!

    SvaraRadera
  5. Du är så finurlig och flink! Jag undrar var du fått tag på den fina kronan som mossbollen står i? För inte har du återbrukat den väl? ;) Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Nej, den är inte återbrukad Jennie! Jag har fått den i julklapp för några år sedan. Undrar om det kan vara från märket "miljögården" eller vad det nu heter......kram Carolina

    SvaraRadera
  7. Åh, vad fin klänning du har fått till! Gillar den väldigt mycket :-)
    Och det var en hemskt söt pepparkaka ni har hemma hos er ♥

    SvaraRadera
  8. Tack! Jag blir så glad av din fina kommentar ☺

    SvaraRadera