tisdag 12 mars 2013

Månadens pyssel!

 
Jag har antagit utmaningen hos Fiffiga systrar och kommer nu att dela med mig av mitt bidrag till månadens pyssel med tema barnsligt.
 
Jag har en son som är lika pysselgalen som mig, vilket jag är väldigt glad över. I julklapp hade han önskat sig pyssel av min syster och fick ett paket med krympplast. Har ni inte prövat detta tycker jag att ni ska klicka er in på t.ex. Make & Create och köpa ett paket ;) Det är fantastiskt kul!!
 
 
Det hela började med att jag fick denna söta teckning av Vilmer.
 
 
 
Jag älskar barnteckningar och fick idén att använda mig av detta motiv för att göra en nyckelring. Jag tog en bit krympplast, la den på teckningen och ritade av.
 
 
Därefter tog jag saxen och klippte ut den i önskad storlek.
 
 
Jag tog hålslagaren och gjorde ett hål innan jag sätte in den i ugnen på 200 grader.
 
 

 
 
 
 
 
 
Efter någon minut ser krympplasen ut på följande sätt och man får lite lätt panik.
 
 
Efter ytterligare någon minut har den rätat ut sig igen och storleken på gubben har förvandlats från 17 cm till 7 cm.
 
Nu är det dags att göra en nyckelring av gubben och jag slaktar en gammal nyckelring som vi har.
 
 
Jag sätter nyckelringen på gubben och vips så har jag gjort en härlig nyckelring som ingen annan har :)
 

 
Pröva du med!
 
Kram Carolina
 
 

2 kommentarer:

  1. Oj vad fin! Krympplast var något nytt för mig måste prova!

    SvaraRadera
  2. Ja, det måste du ;) Det är fantastiskt kul. Lycka till!!

    SvaraRadera