tisdag 26 mars 2013

Påskpyssel, del 3!

Idag har jag gjort klart påskkransen, så nu kan påsken komma!



Idén till denna krans fick jag när jag hälsade på min svärmor förra veckan. Hon hade fått en fin bukett med påskliljor och björkris. På björkriset satt det små "tovade pluppar" (vi kan väl kalla det så ?). Fint på en krans tänkte jag!!

Jag gjorde mina "pluppar" på följande sätt:



Jag tog lite färgad ull...

 
och plattade ut det till en platt "korv".
 
 
Jag virade sedan ullen runt pinnen....
 
 
tills det blev en "plupp".
 
 
 
Pinnarna fäste jag sedan på kransen, lite huller om buller, där jag tyckte att det passade.
 
 
Nu blir det inget mer påskpyssel här hemma.
 
Glad Påsk på er, och ni glömmer väl inte varför vi firar påsk?
 
Kram Carolina
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar